Podczas wtorkowej gali festiwalu Cannes Lions grupa PanGenerator została nagrodzona Złotym Lwem za wystawę „Miara pokoju. Quantum of Peace” zrealizowaną dla Muzeum Powstania...
Podczas wtorkowej gali festiwalu Cannes Lions grupa PanGenerator została nagrodzona Złotym Lwem za wystawę „Miara pokoju. Quantum of Peace” zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego. Wystawa otrzymała dwie nominacje: w kategorii Digital Craft („data visualisation”) oraz w kategorii Design („digital instalations&events) i to właśnie w tej drugiej zdobyła główną nagrodę – Złotego Lwa.
Cannes Lions to najbardziej prestiżowe nagrody dla najlepszych agencji reklamowych z całego świata. Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 43 tys. prac, wśród nich 261 z Polski. Z polskich zgłoszeń tylko 4 otrzymały nominacje.
„Miara pokoju” to instalacja multimedialna związana z 70. rocznicą zakończenia II wojny światowej i obchodami 71. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Kilkanaście tysięcy łusek po nabojach układało się na magnetycznej płycie w liczby przedstawiające wybrane aspekty II wojny światowej w Polsce i w Europie.
Autorzy wystawy – grupa PanGenerator – postanowili wykorzystać łuskę po naboju jako symbol, namacalny ślad wystrzału, który skłania do refleksji nad konsekwencjami i historią, jaka mogła się rozegrać w ułamku sekundy. Przede wszystkim jest to jednak memento dla kolejnych pokoleń coraz bardziej oddalonych od wojennych wydarzeń.
Wystawa była prezentowana w Muzeum Powstania Warszawskiego między 29 lipca a 15 października 2015 roku. W tym czasie odwiedziło ją ponad 131,5 tysiąca zwiedzających.
autor zdjęć: Zbigniew Furman/MPW