Czy powstańcze wartości są nadal aktualne i ważne dla współczesnego Polaka? Czy honor, przyjaźń, poświęcenie są wciąż obecne w naszym życiu? A może przyjaźń to już tylko statystyki Facebooka? Co stało się...
Czy powstańcze wartości są nadal aktualne i ważne dla współczesnego Polaka? Czy honor, przyjaźń, poświęcenie są wciąż obecne w naszym życiu? A może przyjaźń to już tylko statystyki Facebooka? Co stało się z ideałami, w które wierzyli Powstańcy? Od 9 sierpnia mieszkańcy Warszawy mogą wziąć udział w wirtualnej dyskusji. Dzięki zastosowaniu technologii fotokodu QR otrzymają dostęp do informacji, które związane są z historią powstańczej walki.
67 lat od wydarzeń z sierpnia 1944 roku, wspólnie chcemy zainicjować powszechną dyskusję o wartościach, o które walczyli Powstańcy, stawiając kluczowe pytania:
• Czy powstańcze wartości nadal są aktualne i ważne dla współczesnego Polaka?
• Czy honor, przyjaźń, poświęcenie wciąż są obecne w naszym życiu?
• A może przyjaźń to już tylko statystyki Facebooka?
• Czy miarą odwagi stało się przechodzenie przez jezdnię na czerwonym świetle albo jazda motorem na tylnym kole?
W dziesięciu wybranych miejscach stolicy, które nawiązują do konkretnych wydarzeń z sierpnia 1944 roku, zawisną plakaty-portale mówiące o takich wartościach jak: odwaga, poświęcenie, przyjaźń, niezłomność, honor i upór.
Aby wziąć udział dyskusji należy zeskanować kod QR (tzw. fotokod) umieszczony na każdym plakacie. Na ekranie telefonu komórkowego wyświetli się opis miejsca wraz z dodatkowymi informacjami. Pojawi się też możliwość pozostawienia swojego wpisu. Największym atutem aplikacji jest natychmiastowy udział w dyskusji z poziomu ekranu własnego telefonu.
Za pomocą specjalnej aplikacji na Facebook-owej stronie Muzeum Powstania Warszawskiego www.facebook.pl/1944pl użytkownicy będą mogli dodawać swoje wpisy i przeglądać opinie innych uczestników dyskusji.
Na Facebook-owej stronie Muzeum będą również widoczne wpisy dokonane za pomocą Foursquare i Twitter, a uczestnicy dyskusji będą mogli swoimi opiniami podzielić się ze znajomymi z Facebooka, Naszej klasy, Twitter-a, Blip-a i Wykop-u. Debata o powstańczych wartościach ma więc szansę odbić się szerokim echem wśród internautów.
Najnowocześniejsze technologie mobilne bywają często wykorzystywane jedynie do kreowania powierzchownych emocji. My chcemy pójść znacznie dalej. W projekcie dla Muzeum Powstania Warszawskiego technologia jest tylko narzędziem do wywołania głębszych refleksji – powiedział Maciej Nowicki, Managing Creative Director, w agencji Hypermedia Isobar.
Muzeum Powstania Warszawskiego realizuje wiele projektów, w których zachęca młodych ludzi do dyskusji o Powstaniu Warszawskim. Staramy się dostosować język opowiadania o kulturze i historii wykorzystując m.in. nowe technologie i narzędzia, popularne i lubiane zwłaszcza przez młodzież – powiedział Jan Ołdakowski, Dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.
Za pomysł i wykonanie aplikacji odpowiedzialna jest agencja komunikacji Hypermedia Isobar. Przygotowaniem kampanii w wybranych lokalizacjach zajęła się agencja komunikacji Out-of-Home (OOH) - firma Posterscope.