Łączniczka czekała na jego reakcję, w międzyczasie jakby od niechcenia zaplatając długie, ciemne włosy w ścisłego warkocza. Zdawało się, że go nie rozpoznała, natomiast on był pewny, że uwiecznił już tę pociągłą twarz na jednej ze swoich fotografii. Dostarczony rozkaz był krótki, zwięzły i nie pozostawiał żadnych wątpliwości. Wszystkie materiały fotograficzne miały być jak najszybciej przekazane do Delegatury. Część była ukryta, część już wywołana i rozdana, ale najwięcej dał na przechowanie do Zofii. Wiedział, gdzie szukać klisz - nie wiedział jednak, gdzie szukać „Zochy”…
[KONKURS Z NAGRODAMI] Do 2 października 2024 trwa konkurs z nagrodami. Szczegóły na Facebooku:
Gra „Chcieliśmy być wolni – kadry z powstania” to ścieżka interaktywna dostępna będzie do 2 października na gra.1944.pl
Zadaniem graczy jest wypełnić otrzymany przez Eugeniusza Lokajskiego rozkaz dotyczący przekazania wszelkich materiałów fotograficznych do Delegatury. Inspiracji do fabuły gry dostarczają relacje innego powstańczego fotografa – Eugeniusza Hanemena ps. „Han”, który był członkiem Delegatury Rządu na Kraj, i którego fotografie miały być przekazywane właśnie tam. Chociaż wiadomo, że Lokajski tam nie stacjonował, przyjmujemy, że Delegatura prowadzi rejestr fotografii od wszystkich czynnych fotografów Powstania.
Jest koniec sierpnia 1944 roku. „Brok” udaje się w trasę po powstańczej stolicy. Musi odwiedzić kilka miejsc i osób, które przechowują jego fotografie. Najważniejszą z nich jest jego siostra – Zofia Lokajska – Domańska „Zocha”, która jako łączniczka brała czynny udział w powstaniu i która jest również uwieczniona na kilku fotografiach. Między innymi, z jej relacji wiadomo, że przechowywała klisze Lokajskiego w blaszanym pudełku, z którym się nie rozstawała. Idąc w miejsca uwiecznione na fotografiach oraz w toku rozmów przeprowadzanych ze spotkanymi ludźmi, uczestnicy gry poznają najważniejsze wydarzenia związane z działaniami powstańczymi prowadzonymi w Śródmieściu Północnym, m.in. zdobycie budynku PRUDENTIAL czy PASTy, walki o budynek Poczty Głównej. Nie obędzie się również bez obyczajowych ciekawostek oddających charakter prowadzonych działań np. przechodzenie przez barykady wymagające podania haseł, czytanie „Biuletynu Informacyjnego” czy postępowanie w wypadku muczeniu krowy…
Informacje techniczne:
Przed rozpoczęciem gry:
1. Zeskanuj kod QR do gry:
2. Po wejściu do gry gracze akceptują regulamin gry oraz otrzymują informacje techniczne Następnie wpisują nazwę zespołu oraz podają liczbę osób w drużynie (do celów statystycznych)
W czasie gry
UWAGA: Gra zlokalizowana jest na Śródmieściu Północnym. Punktem startowym jest plac Dąbrowskiego. Ścieżka gry prowadzi następującą trasą: Plac Dąbrowskiego, ul. Rysia, ul. Marszałkowska, ul. Świętokrzyska, ul. Bagno, ul. Moniuszki, Plac Powstańców Warszawy, ul. Mazowiecka, plac Małachowskiego, ul. Traugutta, ul. Czackiego, ul. Kubusia Puchatka, ul. Warecka, ul. Sienkiewicza. Zakończeniem trasy jest skrzyżowanie ul. Sienkiewicza z ul. Marszałkowską.